divendres, 18 de novembre del 2011

TECHNOPOLIS NÚM.73

AQUEST DIUMENGE, 20 DE NOVEMBRE, A LES 8 DEL VESPRE, S'EMET PER RÀDIO 90 EL PROGRAMA NÚM.73 DE TECHNOPOLIS.

I A PARTIR DEL DILLUNS, DIA 21, DESCARREGUEU-LO A TRAVÉS DE LA PÀGINA DEL PROGRAMA CLICANT AQUÍ.

Què us oferim aquesta setmana?

A l’ACTUALITAT (novetats discogràfiques):

Seguirem escoltant treballs que hem presentat les darreres setmanes. Amb una particularitat: els dos temes que hem escollit són remescles, com si es tractés d’un Fet i Desfet anticipat.

Del nou àlbum d’ERASURE, titulat Tomorrow’s World, n’escoltarem una de les remescles incloses en l’edició especial del disc: “Fill us with fire”, a càrrec de Gareth Jones: senzillament magnífica!

I no menys fantàstica és la remescla que els desconeguts (almenys per mi) Decay Inc. fan del “Time to be alive”, de DE/VISION. El remix es troba inclòs en el nou àlbum del duet alemany titulat Popgefahr-The Mix, i que no és altra cosa que un disc de remescles del seu últim treball, Popgefahr (2010).

Escoltarem, doncs:

DE/VISION: “Time to be alive (Decay Inc. Remix)”
ERASURE: “Fill us with fire (Fired Up Mix by Gareth Jones)”

A EL RETROVISOR (la nostra mirada a la dècada dels 80):

Metamatic, l’àlbum de debut en solitari, l’any 1980, de JOHN FOXX, ex-component de la formació britànica Ultravox (a la imatge, la portada).  
Aquest treball planteja un cert dilema que afecta a la crítica musical, i no tan sols en el camp del techno-pop. Escoltant-lo, et costa de distingir-lo d’algun dels primers treballs de Gary Numan (en solitari o amb Tubeway Army): la veu, el ritme, l’estructura de les cançons, tot és molt semblant. I no tan sols això: també les lletres comparteixen alguns referents, com ara la fascinació pels cotxes. Inclús la portada i el disseny de l’àlbum tenen evidents influències. Si tenim en compte que Numan va ser primer (el seu debut és de l’any 1979), com s’explica que aquest disc de Foxx estigui considerat (justificadament) com una obra de pes i amb molta influència posterior, i en canvi els de Numan fossin gairebé menyspreats durant una colla d’anys? És un misteri que no diu gaire a favor d’alguns comentaristes musicals. En qualsevol cas, Metamatic t’agradarà si t’agrada, per exemple, The pleasure principle (que ja vam escoltar a El Retrovisor del Technopolis núm.37). Estem parlant de dos pioners del techno-pop, que mereixen la màxima consideració.

Escoltarem aquests 4 temes:

“Underpass”
“Metal beat”
“No-one driving”
“Burning car”

A MATERIAL SENSIBLE (un disc que cal descobrir o redescobrir dels últims 8-10 anys):

L’àlbum Random is resistance, el quart treball –i últim fins ara- de la formació alemanya ROTERSAND, publicat l’any 2009.

Aquest és un dels meus discos preferits d’entre tots el que s’han publicat els darrers dos anys. Així de clar. ROTERSAND no inventen res, però el que fan ho eleven al nivell de la màxima excel·lència. No tinc cap dubte que, ara mateix, es troben un escaló per sobre de la majoria de bandes del seu estil. Fent referència a gent com !Distain o A Spell Inside, hem comentat aquí que, oferint com ofereixen música de gran qualitat, els hi manca aquell punt de genialitat, aquell toc que marca la diferència entre un gran treball i una obra mestra. El trio alemany té aquest toc especial, i no tan sols per la fabulosa veu de Rascal, el cantant i líder. És que tot encaixa a la perfecció en la seva proposta, hi ha una harmonia i un equilibri que es mantenen al llarg de tots els temes. Al costat d’una peça en clau EBM, hi posen una que recorda els millors temes de Pet Shop Boys, i res no grinyola. Bona producció, acabats perfectes, estètica impactant, idees clares... Fregant el 10. Jo ja coneixia i havia gaudit del seu àlbum de debut, Truth is fantatic (2003). Després, incomprensiblement, n’havia perdut una mica la seva pista. Recuperar-los amb aquest treball ha estat un dels millors plaers musicals de les dues últimes temporades.   

N’escoltarem 4 temes (en podríem escollir molts més):

“Bastards screaming”
“Waiting to be born”
“Beneath the stars”
“Gothic paradise”

I arribem a FET I DESFET (mix i remix, només a través del podcast):

I què millor que continuar amb ROTERSAND?

Escoltarem tres remescles extretes dels dos EPs que en van sortir de Random is resistance: War on error (2009) i Waiting to be born (2010). Aquestes:

“Bastards screaming (On And On)”
“First time (SITD Remix)”
“Waiting to be born (Full Version)”

I per escoltar els programes anteriors al núm.65, entreu a l'apartat ARXIU DE PROGRAMES de la columna de la dreta d’aquest blog clicant damunt la temporada que correspongui en funció del que hàgiu escollit.

I recordeu també que a la pàgina de Technopolis de la web de Ràdio 90, hi trobareu una proposta complementària, anomenada  TECHNOPOLIS 2.0, que us ofereix diferents programes que només es poden escoltar a través del podcast. Els que encara es troben disponibles són els següents:

* Especial Claudia Brücken.
* Material Sensible Extra: Fantazja + Capsize

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada