dimecres, 2 de març del 2011

TECHNOPOLIS NÚM.38

AQUEST DIUMENGE, 6 DE MARÇ, A LES 8 DEL VESPRE, S'EMET PER RÀDIO 90 EL PROGRAMA NÚM.38 DE TECHNOPOLIS.

I A PARTIR DEL DILLUNS, DIA 7, DESCARREGUEU-LO A TRAVÉS DE LA PÀGINA DEL PROGRAMA.

Què us oferim aquesta setmana? Doncs això:

A EL RETROVISOR (la nostra particular mirada a la dècada dels 80):

L'àlbum Dare, de THE HUMAN LEAGUE, publicat el 1981.
El grup de Sheffield cada cop m'agrada més. Quan es va publicar aquest àlbum, tan sols em vaig quedar amb aquell impressionant i inoblidable "Don't you want me", amb el pas dels anys he anat descobrint totes les meravelles que amaga un treball essencial en la història del techno-pop, on fins i tot les cares B dels senzills són esplèndides.

En el programa escoltem els quatre singles extrets del disc per ordre cronològic de publicació:

"The sound of the crowd"
"Love action"
"Open your heart"
"Don't you want me" 

A MATERIAL SENSIBLE (un àlbum que cal descobrir o redescobrir):
L'àlbum Memories of love, de FUTURE BIBLE HEROES, de 1997 (a la imatge, la portada).
M'encanten els Magnetic Fields, la banda de pop de Stephin Merrit. I, a més, es dóna la casualitat que ell és un enamorat del techno-pop i dels sons analògics amb reminiscències del 80. Per donar sortida a aquestes inquietuds crea Future Bible Heroes, i el resultat només es pot definir així: encisador!
Probablement no sigui el millor àlbum de la història del techno-pop, però et fa passar una estona deliciosa.

Escoltarem aquests temes:

"Hopeless"
"Blond Adonis"
"Real summer"
"You steal the scene"

I a FET I DESFET (mix i remix):

La segona part dels remixos d'ERASURE, en aquesta ocasió remixos fets per ells mateixos sobre temes propis.
Erasure són fantàstics, potser se'ls ha menystingut una mica perquè no deixen de ser molt comercials, però Vince Clarke és un geni fent cançons absolutament rodones, i Andy Bell no es queda enrera posant-hi la seva veu tan personal i emotiva. Jo no em canso de gaudir-los, no em fa cap vergonya reconèixer-ho.

Escoltarem:

"Sometimes (Extended Mix)"
"Drama! (Andy Bell and JC Remix)"

Ah, i el JC del remix no sóc jo...  


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada